نگاهی به تاریخچه و آینده بازاریابی محتوایی

اگر نمیدانید که سئو چیست و تا چه حد برای موفقیت شما در کسبوکارهای اینترنتی اهمیت دارد، ادامه این مطلب را از دست ندهید. اگر بخواهیم در بین این دورهها، بهترین دوره دیجیتال مارکتینگ را معرفی کنیم، به ترتیب دوره آقای عادل طالبی، ژان بقوسیان، رضا حسینی راد و پس از آن دوره بازاریابی اینترنتی سایت نوین را به شما معرفی خواهیم کرد. و هرکدام از کمپین­های شما اگر بازدهی خوبی با توجه به هزینه آن ایجاد نکرده است آن را تکرار نخواهید کرد. اگر با وبسایت مدرس آشنا باشید، میدانید که ژان بقوسیان در این زمینه بسیار پیشرو است.

متخصص دیجیتال مارکتینگ

اگر کمی با وردپرس آشنا باشید، میدانید که «میهن وردپرس» یکی از قدیمیترین سایتهای این حوزه است. اگر شما یکبار، یک آگهی را در روزنامه چاپ کرده باشید، میدانید که تخمین اینکه چه تعداد از مردم به آن صفحه نگاه کرده و به آگهی شما توجه کردهاند، چقدر سخت است. ولی برای اطلاعات بیشتر میتوانید چگونه از گوگل آنالیتیکس استفاده کنیم را مطالعه میکنید. با استفاده از اطلاعات به دست آمده، کمپینهای مختلف اجرا شده را بررسی و تحلیل کنید. با جرأت میتوان گفت وردپرس بهقدری پولساز است که علاوه بر خود صدها نفر دیگر را نیز پولدار کنید! او سالهای سال درآمد زیادی از طریق کسب و کار خود به جیب زد، اما در رکود اقتصادی آمریکا نزدیک بود مانند هزاران کسب و کار دیگر به ورشکستگی برسد! یکی از نکات مثبت در این دوره، شروع از صفر بوده و برای افرادی که هیچگونه آشنایی با راهاندازی کسب و کار آنلاین ندارند، بسیار مناسب است.

دیجیتال مارکتینگ چیست

اگر قصد دارید تمامی نکات دیجیتال مارکتینگ را با جزئیات بیشتری یاد بگیرید، میتوانید این دوره را نیز مدنظر قرار دهید. هدف آنها این است که با SERP بهتر بتوانند نتایج جستجو گر را نشان دهند و در نتیجه کاری کنند که دوباره کاربران از خدمات آنها استفاده کنند و مدت زمان بیشتری را در صفحات جستجو بمانند. متاسفانه در چند سال اخیر بسیاری از افراد بهمحض آشنایی با چند ابزار دیجیتال و چند اصطلاح «Digital Marketing»، دست به آموزش بازاریابی دیجیتال زدهاند. انتقال تجربیات واقعی و ارزشمند، ۲۲ ساعت آموزش به همراه مثالهای عملی، پشتیبانی و همراهی ۱۰۰ روزه از ویژگیهای بارز این دوره Digital Marketing میباشد. طبق تجربه شخصی، عادل طالبی در انتقال مطالب بسیار سخاوتمند بوده و مطالبی که سایر مدرسین احتمالا نگویند را به شما منتقل میکند.

دارد. بنابراین میتوان نتیجه گرفت که تجربیات فراوانی را میتواند به دانشجویان خود منتقل نماید. به طور پیش فرض، همه صفحات تگ Follow را دارند. به طور کلی ویدئو مارکتینگ یا بازاریابی ویدئویی، یکی از روشهای بازاریابی به شمار میاد که در آن، ویدئوهایی برای معرفی و بازاریابی یک محصول، خدمات یا برند و به منظور جذب مخاطب و تبدیل آن به مشتری بالقوه ارائه میشه. مهمتر از آن، به آنها اجازه می دهد با شما ارتباط برقرار کنند. بازاریابی درونگرا در واقع تکنیکی است که از طریق آن، مشتریان جذب برند شما شده و شما به صورت مستقیم به بازاریابی رو در رو نمیپردازید. دورههای کامل که حاوی اطلاعات جامع در مورد تمامی جوانب بازاریابی اینترنتی است، یکی از بهترین انتخابهاست.

دیجیتال مارکتینگ

با توجه به اینترنتی شدن کسبوکارها و روی بورس آمدن بازاریابی دیجیتال، این مجموعه نیز تصمیم گرفت که این دوره جامع آموزشی را شانار برگزار نماید. منظور از شبکه سازی در دوره دیجیتال مارکتینگ، ارتباط با افراد جدید و به اشتراک گذاشتن تجربهها و دیدگاهها است. سپس با فعالیت و تولید محتوای مفید بتوانید یک تعامل هدفمند با کاربران خود ایجاد کنید، به این صورت که کاربران شما علاقه خود به سایتتان را از طریق لایک کردن، کامنت گذاشتن و اشتراک پست هایتان نشان دهند. گوگل آنالیتیکس به شما نشان میدهد هر یک از مخاطبان سایتتان از چه طریقی وارد وبسایت شدهاند و چگونه مسیر فانل فروش خود را طی کردهاند. اما در روشهای دیجیتال مارکتینگ دادههای دقیقی به دست میآید و نرخ بازگشت سرمایه را از هر یک از کانالهای مورد استفاده به شما نشان میدهد. اما بهطورکلی، اساتیدی نظیر عادل طالبی، ژان بقوسیان، رضا شیرازی (حوزه سئو) و…

ژان بقوسیان؛ موسس سایت «مدیر سبز» مدرس این دوره آموزشی است و با توجه به سابقه خوبی که در زمینه بازاریابی اینترنتی و مدیریت کسبوکار دارد، میتواند تجربیات بسیار مفیدی را به شما منتقل نماید. برای مشاوره سئو می توانید با ما در تماس باشید. طبق بررسی و تجربه ما در «بیگ سرچ»، بسیاری از اساتید که دورههایشان را تبلیغ میکنند، در طول تدریس مطالب زیادی را از قلم میاندازند. جهت اطمینان بیشتر، کافی است نام او را در اینترنت جستجو نمایید تا آشنایی بیشتری با ایشان داشته باشید. با استفاده از ابزارهایی که در اختیار شما قرار میدهد میتوانید بکلینکهای رقبایتان را پیدا کنید. بهره گیری از سئو و بهینه سازی سایت، به شما امکان پیشرفت سریع تری می هد؛ باعث ارتقاء جایگاه تان در موتور جستجوی گوگل شده و در نتیجه هزاران مشتری جدید پیدا خواهید کرد. با تولید محتوای باارزش میتوان مخاطبان بسیاری را جذب و به مشتری تبدیل کرد.

بهترین استاد دیجیتال مارکتینگ چه کسی است؟

همچنین، میتوان اطمینان حاصل کرد که این دوره، از دورههای خارجی کپی نشده است. مدرسه عالی کسبوکار ماهان همانند مجتمع فنی تهران، تجربه زیادی در برگزاری دورههای دیجیتال مارکتینگ دارد. استراتژی دیجیتال مارکتینگ همانند نقشه مسیر شماست. بهترین استاد دیجیتال مارکتینگ چه کسی است؟ از دیگر موارد مهم در انتخاب استاد دوره Digital Marketing، کسبوکارهایی است که مدرس راهاندازی کرده و یا در آن فعال است. جستجو برای مکان یا وبسایت خاص: مثل وبسایت فرادرس یا آدرس بازار مبل ایران. بنابراین در دیجیتال مارکتینگ استفاده از ابزارهای دیجیتال مطرح است، نه فقط اپلیکیشن­ها و موتورهای جستجو و … مهم، توجه به سرفصلهای عملی و تئوری و همچنین مباحث مطرح شده در این دورههاست.

بازاریابی محتوا

پیش از انتخاب کلاس، باید سرفصلهای ارائه شده در آن را بررسی کنید. همچنین، امکان قسطبندی شهریه را نیز برای دانشجو فراهم میکنند. اگر شما هم قصد دارید در بهترین دوره دیجیتال مارکتینگ شرکت کنید، این دوره را نیز مدنظر داشته باشید. اگر محتوای مفید یا آموزندهای که به دنبالش بودند را در دست شما پیدا کنند باعث میشود تا برند شما بیشتر در ذهنشان بماند. این نوع بازاریابی باعث میشه افرادی که محتوایی ارزشمند از کسب و کارمونو میبینند اعتماد بیشتری به ما پیدا کنند و از این طریق کسب و کارمون به برندی در حوزه خودش تبدیل بشه.

همانهایی که قرار است از طریق جستوجو سایت شما را پیدا کنند و وارد آن شوند. با توجه به مدتزمان دوره، قیمت مناسب، کیفیت بالای تدریس و مباحث کاربردی، این آموزش را میتوان در گروه بهترین دوره دیجیتال به شمار آورد. البته اگر با مفاهیم این حوزه نیز آشنا هستید، مباحث پیشرفته آن میتواند کمکحال شما در این مسیر باشد. همچنین اگر میخواهید سئو سایت تان را به بهترین سئوکاران تهران بسپارید میتوانید به صفحه بهترین شرکت سئو در تهران مراجعه کنید تا با حدود هزینه سئو انواع سایت و حداقل زمان برای کسب بهترین رتبه در گوگل آشنا شوید. درواقعیت، سن دامنه جزو فاکتورهایی نیست که گوگل الگوریتم خاصی برای آن تعیین کرده باشد ولی در عمل و طبق تجربه بنظر میرسد که در صورتیکه همه عوامل دیگر موثر بر سئو برای دو وبسایت یکسان باشند، صفحه ای با دامنه قدیمی تر رتبه بالاتری در صفحه نتایح کسب میکند.

البته این دو نمونه از نمونههای بسیار کوچک بازاریابی محتوایی به شمار میرود. مانند هر فعالیتی در کسب و کارها، باید برای دیجیتال مارکتینگ هم بودجه تعیین کنید و این بودجه به این بستگی دارد که از چه عناصری در بازاریابی دیجیتال خود استفاده میکنید. زمانی که در نتایج جستجو در رتبههای بالا قرار داده شوید، کاربران با کسب و کار شما آشنا میشوند و به هنگام تبلیغات محیطی یا در شبکههای اجتماعی راحتتر شما را به خاطر میآورند. بنابراین سرفصلهای دوره را بررسی و با سایر دورهها نیز مقایسه نمایید. 😉 توصیه میکنیم در مقابل هرگونه تبلیغات مقاومت نمایید؛ چراکه اکثر دورهها تجاری هستند و اطلاعات زیادی به شما منتقل نمیکنند.

زمانی که صحبت از بازاریابی و تبلیغات میشود، اکثر افراد یک معنای مشترک از این دو، در ذهنشان تصور میکنند. بهترین دوره بازاریابی دیجیتال لزوما بسیار گران نیست! بعضی ها معتقدند بازاریابی ایمیلی مرده است، اما هرگز اینگونه نیست. غیر معمول نیست که شرکت ها نیز به صورت جداگانه روی این خدمات سرمایه گذاری کنند. اگر کارهای بازاریابی خود را به صورت دستی انجام میدهید، وقت آن رسیده است که به نرم افزار مدیریت رسانههای اجتماعی بروید. ازاینرو، بهروزرسانی مطالب را نیز سریعتر انجام میدهند. در این مطلب سعی می­شود تا بسیار ساده و روان به این سوال که دیجیتال مارکتینگ چیست پاسخ دهیم، ابزارها و تاکتیکهای آن را معرفی کنیم، معرفی کنیم که چارچوب دیجیتال مارکتینگ چیست و در نهایت از این بگوییم که وظایف یک مدیر دیجیتال مارکتینگ چیست. گفتنی است، صرفا برخی از نمایندگیهای مجتمع فنی این دوره را برگزار کرده و مدرسین آن نیز مشخص نیستند.

بهتر است، دورههایی که مدرس یا مدرسین آن نامآشنا نیستند و تجربه کافی نیز ندارند، شرکت نکنید! لینک های تبلیغاتی نیز در صفحه نمایش نتایج جستجو وجود دارند و برای تمایز از نتایج ارگانیک یا طبیعی، در کنار آنها علامت Ad نمایش داده می شود. حال که با رعایت اصول تکنیکال و تولید محتوای درست سایت خود را از نظر کیفی و کمی در حد خوبی قرار داده اید باید به دنبال تعرفه ی آن به مخاطبان باشید. برای مثال اگر بخواهید خودرویی را خریداری کنید میتوانید پیش از خرید برای رانندگی با آن ثبتنام کنید! ما در این مطلب تلاش کردیم تا شما را با معیارهای بهترین دوره دیجیتال مارکتینگ در ایران آشنا کنیم. کارشناسان ما با توجه به تسلط خود در زمینه بهینه سازی سایت و طراحی وب سایت و همچنین تسلط کامل روی تکنیک های سئو محلی و همچنین با به کارگیری متدهای روز دنیا در زمینه بهینه سازی می توانند شما را در کلمات کلیدی مختلف در نتایج گوگل بالا بیاورند.

برای مثال، شما میتوانید از تقویم گوگل استفاده کنید و تاریخهای موعد را برای هر بخش محتوا آنجا قرار دهید. چنانچه شما هم تجربه شرکت در دورهای دارید و یا نظری دارید که میتواند برای دیگران مفید باشد، در بخش نظرات با ما در میان بگذارید. و از آنجاکه شرکتهایی که به دنبال استخدام کارشناس دیجیتال مارکتینگ و سئو هستند، اصلا نمیدانند چه انتظاراتی باید از فرد داشته باشند و یا فقط صرف اینکه سایتی دارند، فکر میکنند باید یک دیجیتال مارکتر هم داشته باشند، لازم دیدیم که شما را با وظایف یک کارشناس دیجیتال مارکتینگ و سئو آشنا کنیم. بنابراین دیجیتال مارکتینگ می­تواند همزمان آنلاین باشد یا آفلاین. در این نوع از بازاریابی که اختصاراً بازاریابی آنلاین گفته می­شود، شما با استفاده از اینترنت و نیز شاید با کمک گرفتن از سایر ابزارهای دیجیتال گفته شده به سرعت بیشتر و دقیق­تر با مشتریان ارتباط برقرار می­کنید.

اما با توجه به اینکه سابقه زیادی در این زمینه دارد، میتواند یکی از گزینهها برای علاقهمندان به این حوزه باشد. اما همانطور که گفته شد، لازمه استفاده درست از این شیوه آن است که بدانید دیجیتال مارکتینگ دقیقا یعنی چه و چه کمکی به کسبوکار شما میکند؟ کسبوکار او در رابطه با ساختن استخر است و استخرهای فایبرگلس تخصص او به شمار میروند. در انتخاب دوره دیجیتال مارکتینگ به شبکه سازی در آن دوره و ارتباط گروههای مختلف با یکدیگر توجه کنید. در همین رابطه و تحت مثالی دیگر قصد داریم تا بهینه سازی یک سایت به ویژه مدیریت محتوای آن را به گرداندن یک تیم ورزشی تشبیه کنیم . شامل تکنیک هایی است که بیرون از سایت به منظور بهینه سازی آن برای موتورهای جستجو انجام می شود که لینک سازی بخش بزرگی از آن است اما سئو خارجی سایت فراتر از اینها است. و تحلیل رقابتی کاملی انجام دهید.

قبل از ظهور بازاریابی دیجیتال درک و تحلیل رفتار خرید مشتری کار سادهای نبود. اصطلاح بازاریابی دیجیتال تفاوتی میان بازاریابی کششی (Pull) و بازاریابی فشاری (Push) قائل نمیشود (یا چیزی که ما در این مقاله به آنها درونگرا و برونگرا میگوییم). اساتید معمولا از طریق ایمیل، تلفن یا گروههای مختلف تلگرام یا واتس آپ، به سوالات دانشجویان پاسخ خواهند داد. نویسندهها معمولا افراد اخلاقی هستند و مدیریت افراد خلاق همیشه دشوارتر از مدیریت افراد عادی است. بازاریابی دیجیتال شامل مجموعه همه ابزارها و فعالیتهایی است که برای بازاریابی محصولات و خدمات در بستر دیجیتال (وب، اینترنت، موبایل یا سایر ابزارهای دیجیتال) مورد استفاده قرار میگیرند. یکی از قدرتمندترین و سخاوتمندانهترین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ جهان است که در سال گذشته ۲۵۰ میلیارد ایمیل توسط کاربرانش ارسال شده است. متریکس یکی از ابزارهای دیجیتال مارکتینگ ایرانی است که در این زمینه کمک بسیاری به استارتآپها میکند.